Tel Aviv/ Tελ Αβίβ

Το Τελ Αβίβ είναι η πρώην πρωτεύουσα του Ισραήλ, μια παραθαλάσσια πόλη που στην κυριολεξία δεν κοιμάται ποτέ. Μένοντας εκεί για 48 ώρες, την χαρακτηρίσαμε ως μικρή Νέα Υόρκη της Ασίας και σίγουρα «πόλη των πάρτι». Η μεγαλόπολη της Μεσογείου σέβεται τη διαφορετικότητα, είναι πολύ ανοιχτή και φιλική προς τα άτομα με αναπηρικά αμαξίδια, τους ποδηλάτες και φυσικά τους τουρίστες. Καθετί διαφορετικό είναι ευπρόσδεκτο στο Tελ Αβίβ. Δέχεται κόσμο κάθε εποχή του χρόνου, αρκεί να αντέχεις λίγο παραπάνω τη ζέστη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Δεν περιμέναμε πως το Tελ Αβίβ θα μας εκπλήξει όλους τόσο ευχάριστα που θα θέλαμε να γυρίσουμε ξανά, αφιερώνοντας εκεί λίγο χρόνο παραπάνω. Το πολυπολιτισμικό και ζωντανό Tελ Αβίβ σε προσκαλεί να το ανακαλύψεις!

Πώς να φτάσεις στο Τελ Αβίβ

Ακούς Ισραήλ και σκέφτεσαι ότι θα είναι μακριά. Έλα όμως που δεν είναι. Με απευθείας πτήση από την Αθήνα βρεθήκαμε εκεί, η γνωστή 4άδα (Ηρώ, Μανώλης, Λιάνα και Αντώνης), σε 1 ώρα και 50 λεπτά. Από το αεροδρόμιο Ben Gurion του Τελ Αβίβ για το κέντρο της πόλης υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μεταβείς. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αγοράσεις τοπική κάρτα sim και να εγκαταστήσεις την εφαρμογή Moovit. Πληκτρολογώντας που βρίσκεσαι και που θέλεις να πας, σε ενημερώνει για τους τρόπους μετακίνησης. Εναλλακτικά, χρησιμοποιείς το γνωστό και πατροπαράδοτο τρόπο, ρωτώντας πας στην πόλη. Να ξέρεις πως όλοι μιλούν Αγγλικά και όλοι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν.

Extra tip: Για το Ισραήλ η visa είναι δωρεάν και θα την λάβεις στο αεροδρόμιο όταν φτάσεις εκεί.

Σου δίνουν ένα χαρτάκι με barcode, το οποίο καλό είναι να μην το χάσεις μέχρι να φύγεις από τη χώρα.

Πόσο ακριβή πόλη είναι;

Πολύ! Και πάντα σε σχέση με την Ελλάδα και για έναν Έλληνα με έναν μέσο μισθό. Βέβαια, πάντα και παντού υπάρχουν τρόποι να περάσεις όμορφα και μάλιστα οικονομικά. Το τοπικό τους νόμισμα λέγεται ισραηλινό σεκέλ. 10 σεκέλ είναι ίσα με 2, 70 ευρώ, με τα οποία αγοράζεις ένα μπουκαλάκι νερό από το μάρκετ ή πίνεις έναν καφέ εσπρέσο σε μια καφετέρια. Δεν το λες και δίκαιο! Η μπύρα κοστίζει γύρω στα 8,60 ευρώ το μισό λιτρό και το ποτό από 15 ευρώ και πάνω. Σίγουρα θα πιεις μία με δύο μπυρίτσες, καθώς τα μπαράκια της πόλης είναι το ένα καλύτερο από το άλλο. Έπειτα, θα δεις πολλούς ντόπιους αλλά και τουρίστες (το ίδιο κάναμε κι εμείς) να πίνουν παρέες στα παγκάκια μπύρες ή κάποιο μπουκάλι αλκοόλ, τα οποία έχουν αγοράσει από το πλησιέστερο μάρκετ.

Τι να φας στο Τελ Αβίβ

kebab

Όσον αφορά το φαγητό θα βρεις τα πάντα από ευρωπαϊκή και τοπική κουζίνα. Όταν βρίσκεσαι όμως σε ένα ξένο μέρος επιβάλλεται να δοκιμάσεις την τοπική κουζίνα. Φυσικά, τα καλύτερα σημεία για φαγητό θα τα βρεις ρωτώντας τους ντόπιους. Έτσι, ρωτήσαμε κι εμείς και φάγαμε πεντανόστιμη πίτα με Kebab σε ένα take away που δε σου γεμίζει απ΄ έξω το μάτι, αλλά σίγουρα σου γεμίζει το στομάχι! Λέγεται Jasmino στα αγγλικά, στη δική τους γλώσσα δεν καταλάβαμε ποτέ. Θα το βρεις εδώ και θα το αναγνωρίσεις εύκολα απ΄ έξω, από τον κόσμο που θα περιμένει. Σίγουρα, θα περιμένεις περίπου 15΄ για να φας, μα αξίζει τόσο πολύ τον κόπο! Ακόμη, θα σου προτείναμε να δοκιμάσεις το τοπικό τους πιάτο “Shakshuka“. Είναι από τα πιο διάσημα πιάτα τους και θυμίζει τον δικό μας Καγιανά ή Στραπατσάδα. Εμείς γευτήκαμε πεντανόστιμη “Shakshuka” την πρώτη μέρα που φτάσαμε στα Ιεροσόλυμα. Τέλος, να δοκιμάσεις οπωσδήποτε χούμους και φαλάφελ σε πίτα! Υπέροχο χούμους θα βρεις σε κάθε γωνία του Tελ Αβίβ.

Extra tip: Για μία αυθεντική street food εμπειρία, επισκέψου την θορυβώδης υπαίθρια αγορά «Carmel Market»

Είναι ασφαλές ένα ταξίδι στο Τελ Αβίβ;

Δεν νιώσαμε καμία απειλή, ούτε φοβηθήκαμε στο Τελ Αβίβ όσες μέρες μείναμε εκεί. Χρησιμοποιήσαμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και κυκλοφορήσαμε τα βράδια, όπως ακριβώς κάνουμε και στην Αθήνα. Η επιλογή μιας καλής γειτονιάς, όπως ήταν η δικής μας, θα σε κάνει να νιώσεις απόλυτα ασφαλής για να περιηγηθείς. Για τη γειτονιά που επιλέξαμε, θα διαβάσεις περισσότερες πληροφορίες παρακάτω.

Το μόνο που θα σου δίναμε σαν συμβουλή είναι να μεταβείς στο αεροδρόμιο Ben Gurion νωρίτερα από το συνηθισμένο. Μην φτάσεις τελευταία στιγμή ακόμη κι αν ταξιδεύεις μόνο με μία χειραποσκευή και δε χρειάζεται να κάνεις check in. Ο έλεγχος του αεροδρομίου είναι αρκετά αυστηρός. Πρώτα απ΄ όλα θα χρειαστεί να περιμένεις σε μια ουρά αναμονής για υποβληθείς σε προσωπικές ερωτήσεις. Φυσικά, καλό είναι να τις απαντήσεις όλες για να ξεμπερδεύεις γρήγορα από εκεί και να περάσεις στη συνέχεια τον καθιερωμένο έλεγχο ενός τυπικού αεροδρομίου.

Extra tip: Να μεταβείς στο αεροδρόμιο Ben Gurion νωρίτερα από το συνηθισμένο, ο έλεγχος τους είναι αυστηρός και απαιτεί λίγο χρόνο παραπάνω από το συνηθισμένο.

Τι να δεις σε 48 ώρες

Ο καλύτερος και ο πιο οικονομικός τρόπος για να γυρίσεις το Τελ Αβίβ είναι το ποδήλατο. Εμείς για να κερδίσουμε χρόνο νοικιάσαμε τα ποδήλατά μας από το κατάλυμα μας. Με 22 ευρώ το άτομο είχαμε στη διάθεση μας τα ποδήλατα για 24 ώρες. Σίγουρα, στο Τελ Αβίβ μπορείς να βρεις και πιο οικονομική ενοικίαση ποδηλάτου για μία μέρα.

9 σημεία που αξίζει να εξερευνήσεις:

• Η παραλιακή του Τελ Αβίβ. Θα τη διασχίσεις από το βορρά μέχρι και το νότο και προς τα πίσω (αναλόγως που θα μένεις φυσικά). Είναι απλά υπέροχη διαδρομή.
  • Το Μουσείο Τέχνης του Τελ Αβίβ «Tel Aviv Museum of Art». Για πληροφορίες εισιτηρίων, επισκέψου το site
  • Η γειτονιά με τα λευκά κτίρια «White City Buildings»
  • Η «Flea Market», αν είσαι λάτρης των παλιών αντικειμένων
  • Η υπαίθρια αγορά  «Carmel Market»
  • Η πλατεία «Dizengoff Square»
  • Η πλατεία «Habima Square»
  • Η γειτονιά «Neve Tzedek»
  • Η γειτονιά «Florentin»
  • Η παλιά πόλη «Οld Jaffa»

Κάθε γειτονιά διαφορετική, κάθε χιλιόμετρο και άλλες εικόνες. Στο Τελ Αβίβ θα σε εντυπωσιάσουν οι ανοιχτόχρωμες αμμουδιές της, η αρχιτεκτονική των κτιρίων, τα γραφικά δρομάκια, οι πολύχρωμοι δρόμοι διακοσμημένοι με γκράφιτι, οι μπουτίκ, οι υπαίθριες αγορές, η κοσμοπολίτικη λεωφόρο Rothschild, τα κρυφά μαγαζάκια που σε προκαλούν να ανακαλύψεις, ο σεβασμός στο διαφορετικό και η ελευθερία των ανθρώπων.

Extra tip: Αν έχεις περισσότερες μέρες να διαθέσεις στην πόλη του Τελ Αβίβ, μπορείς να διασκεδάσεις σε ένα από πολλά και εντυπωσιακά club της πόλης ή να δοκιμάσεις μαθήματα σερφ.

Αν είσαι λάτρης του ηλιοβασιλέματος, φρόντισε κατά τη δύση του ηλίου να βρίσκεσαι σε κάποιο σημείο της παραλιακής του Τελ Αβίβ. Η ομορφιά του ηλιοβασιλέματος θα σε μαγέψει!

Πού να μείνεις στο Τελ Αβίβ

Για τη διαμονή σου στο Ισραήλ να επιλέξεις να μείνεις κοντά στην παλιά πόλη Jaffa/ Γιάφα. Τα καταλύματα εκεί μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβά, αλλά το συγκεκριμένο σημείο έχει πολλά θετικά. Βρίσκεσαι κοντά στην παραλιακή με τα πόδια και το βράδυ έχεις πολλές επιλογές σε μπαράκια και φαγάδικα. Θεωρείται από τις πιο ασφαλείς γειτονιές του Τελ Αβίβ, καθώς έχει πάντα πολύ κόσμο. Στο Τελ Αβίβ νιώθεις ότι είναι μία πόλη που δεν κοιμάται ποτέ. Είναι στην κυριολεξία μία non stop city!

Εμείς μείναμε σε ένα υπέροχο Αirbnb διαμέρισμα, το RENA’S HOUSE ανάμεσα στις διάσημες γειτονιές Νever Tzedek και Florentin. Την ημέρα με το ποδήλατο οργώσαμε όλο το Τελ Αβίβ. Νοικιάσαμε ποδήλατο με 22 ευρώ/άτομο για όλη την ημέρα και ξεκινήσαμε από τον ποδηλατόδρομο που περνούσε πίσω από το διαμέρισμά μας. Σε 5 λεπτά ήμασταν στην παραλία και μέχρι το βράδυ είχαμε εξερευνήσει ένα μεγάλο μέρος του Τελ Αβίβ. Το βράδυ μάς βρήκε να εξερευνούμε με τα πόδια τα περισσότερα φαγάδικα και μπαράκια της πόλης. Γνωρίσαμε ντόπιους, μιλήσαμε μαζί τους και ήπιαμε στην υγεία μας!

Λεχάι που λένε και οι Ισραηλινοί! Ας πιούμε στη ζωή, λοιπόν!

nightlife

Διάβασε επίσης: Ταξίδι στο Ισραήλ: 6 σημαντικά tips που σίγουρα θα χρειαστείς!

Written by

DOD your travel

Πίσω από το DOD your travel είμαστε η Ηρώ και ο Μανώλης, ένα ζευγάρι που ένωσε την τρέλα του για τα ταξίδια τον Ιούνιο του 2017. Τα ταξίδια για εμάς είναι μαγεία, που θα διατηρούμε για πάντα μέσα μας! Μέσα από το blog μας σε παροτρύνουμε να ονειρεύεσαι προορισμούς, να τολμάς την οργάνωσή τους μόνος σου, κάνοντας τα ταξιδιωτικά σου όνειρα πραγματικότητα.
DREAM, ORGANIZE, DO your travel!