Τενερίφη, Κανάρια νησιά/ Tenerife, Canary islands

Τα Κανάρια Νησιά είναι ένα αρχιπέλαγος που αποτελείται από πολλά νησιά. Συνολικά, υπάρχουν εκατοντάδες νησιά και βραχονησίδες, ωστόσο τα πιο γνωστά και μεγαλύτερα από αυτά τα νησιά είναι επτά με την Τενερίφη να αποτελεί το μεγαλύτερο νησί και η πρωτεύουσα των Καναρίων Νήσων.

Η Τενερίφη θα σε μαγέψει με τις αντιθέσεις της! Τα έχει όλα! Ηφαίστεια, εξωτικές, χρυσές παραλίες, μαύρες παραλίες, καλό φαγητό, γραφικά χωριά και πόλεις, πλούσια φυσική ομορφιά! Οι αποστάσεις είναι αρκετά μεγάλες, με το οδικό δίκτυο να είναι τεράστιο αλλά σε πολύ καλή κατάσταση. Αν θέλεις εξερευνήσεις όλη την Τενερίφη σίγουρα θα χρειαστείς 10 μέρες και ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις είναι νοικιάζοντας camper van. Εμείς δυστυχώς μείναμε στην Τενερίφη 6 βράδια και νοικιάσαμε αυτοκίνητο μέσω της RentalCars με την Topcar (όντως top), μόλις 20€ την ημέρα με πλήρης κάλυψη. Ο Μάνος όμως οδηγούσε κάθε μέρα τουλάχιστον 3 ώρες και τότε ήταν που σκεφτήκαμε πόσο θα άξιζε η ενοικίαση ενός camper van.

Απευθείας πτήση από την Ελλάδα για τα Κανάρια νησιά δεν υπάρχει. Έτσι, συνολικά στο ταξίδι μας περιλάμβανε 4 πτήσεις. Στον πηγαιμό για Τενερίφη πετάξαμε μέσω Γαλλίας, ενώ στην επιστροφή μέσω Ιταλίας. Συνολικά, οι 4 πτήσεις μας κόστισαν 160€ το άτομο, πολύ καλή τιμή που μας έπεισε να τα κλείσουμε αμέσως, μέσω της Kiwi. Προσγειωθήκαμε στο νότιο αεροδρόμιο της Τενερίφης (TFS), που είναι και το πιο πολυσύχναστο. Η Τενερίφη διαθέτει ακόμη ένα αεροδρόμιο στον βορρά (TFN).

Γνωρίζοντας πλέον τι μας αρέσει να βλέπουμε και να ζούμε στα ταξίδια μας, αφήσαμε εκτός τις μεγάλες βιομηχανικές πόλεις και τις τουριστικές παραλίες και επισκεφθήκατε συγκεκριμένες πόλεις και χωριά, κάνοντας επίσης συγκεκριμένες δραστηριότητες. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Ποιες πόλεις να επισκεφθείς

Σε 6 μέρες στην υπέροχη Τενερίφη επισκεφθήκαμε τις πόλεις La Orotava, Garachico & La Laguna. Αποφύγαμε να χάσουμε χρόνο στην πρωτεύουσα του νησιού την Santa Cruz, καθώς περάσαμε με το αυτοκίνητο και μας φάνηκε πολύ βιομηχανική και αδιάφορη. Επίσης, πολύ καλά λόγια ακούσαμε και για την πόλη Puerto de la Cruz στον βορρά, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να πάμε, οπότε δεν έχουμε διαμορφώσει προσωπική άποψη.

La Laguna

Η πόλη La Laguna βρίσκεται στα βόρεια του νησιού της Τενερίφης, είναι η πρώτη πόλη που ιδρύθηκε στα Κανάρια νησιά, παίρνοντας το όνομά της από μία λίμνη (Laguna στα ισπανικά) που όμως έχει εξαφανιστεί εδώ και πολλά χρόνια. Ως η πιο παλιά πόλη του νησιού, αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και είναι πανεπιστημιακή πόλη της Τενερίφης. Οι ιστορικοί της δρόμοι θα σου προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία.

Ανάμεσα στα αξιοθέατα, αξίζει να δεις:

• Την πλατεία Plaza del Adelantado
  • Tα ανάκτορα της Nava και του Salazar
  • Τα μοναστήρια της Santa Catalina και της Santa Clara
  • Τον Καθολικό ναό Iglesias de la Concepcion, χτισμένος το 1511.

La Orotava

Η ιστορική πόλη La Orotava του 16 αιώνα βρίσκεται κι αυτή βόρεια του νησιού της Τενερίφης. Η πόλη διαθέτει πολλά κτίρια ιστορικής σημασίας και έχει ανακηρυχθεί ως μνημείο ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Μία βόλτα θα σε πείσει ότι η πόλη αξίζει και με το παραπάνω!

Ανάμεσα στα αξιοθέατα, μπορείς να θαυμάσεις:

• Την εκκλησία La Concepcion
  • To σπίτι La Casa de los Balconies, του 1632, ένα από τα πιο παραδοσιακά και χαρακτηριστικά κτίρια της πόλης.
  • Το πάρκο Marquesado de la Quinta Roja, όπου θα απολαύσεις υπέροχη θέα, καθώς είναι το ψηλότερο σημείο της πόλης.
  • Την πλατεία de la Concepcion & C. Calvario, υπέροχο σημείο με θέα όλη την πόλη και τη θάλασσα. Αφού μαγευτείς από τη δύση του ηλίου σε αυτή την τοποθεσία, πιες ένα κρασάκι στο «Bar Parada Cerveceria». Παρήγγειλε και για μεζέ γαρίδες με σκόρδο σε πυρίμαχο τηγάνι και θα μας θυμηθείς!

Garachico

Μία πανέμορφη μικρή πόλη, όπου μπορείς να θαυμάσεις περπατώντας στα γραφικά του σοκάκια. Η πλατεία plaza Libertad θα σε μαγέψει από την ομορφιά της. Εκεί θα συναντήσεις το παλάτι με την πέτρινη όψη του. Κάθισε στην καφετέρια Kiosko που θα βρεις πάνω στην πλατεία και απόλαυσε την πανέμορφη αύρα αυτού του χωριού. Εκεί μάθαμε πως η συγκεκριμένη πόλη επιλέγεται πολύ συχνά για τα γυρίσματα χολιγουντιανών ταινιών. Δεν ξέρεις, μπορεί να είσαι τυχερός/η και να πέσεις πάνω στα γυρίσματα καμίας ταινίας του Χόλιγουντ!

Το 1706, η Garachico εξαφανίστηκε σχεδόν εντελώς κάτω από τη λάβα που ξεχύθηκε από το ηφαίστειο Trevejo, αλλά αναγεννήθηκε από τις στάχτες της, πιο όμορφη από ποτέ!

Στις καθημερινές διαδρομές σου θα παρατηρήσεις έναν μεγάλο αριθμό φυτειών μπανάνας! Το νησί είναι γεμάτο!

Ποια χωριά να επισκεφθείς

Στην Τενερίφη υπάρχουν πολλά χωριά! Από αυτά ξεχωρίσαμε 2 πολύ ιδιαίτερα, τα πανέμορφα χωριά Masca & Taganana. Παρακάτω σου περιγράφουμε γιατί αξίζει να τα επισκεφθείς!

Masca

Το Masca είναι ένα μικρό ορεινό χωριό το οποίο φιλοξενεί περίπου 90 κατοίκους. Το χωριό βρίσκεται σε υψόμετρο 650μ. στα βουνά Marcial de Teno, στην κορυφή του φαραγγιού Masca. Η διαδρομή για το χωριό περιλαμβάνει αρκετές στροφές κι ιδιαίτερα στενούς δρόμους. Είναι το μόνο αρνητικό αν αποφασίσεις να νοικιάσεις camper van, καθώς με αυτό τον τρόπο δεν μπορείς να προσεγγίσεις το συγκεκριμένο χωριό. Υπάρχουν όμως πολλά τουριστικά γραφεία που μπορείς να κλείσεις μέσω Get your guide, που αναλαμβάνουν με χαμηλό κόστος, να σε ανεβάσουν στο υπέροχο αυτό χωριό.

Στο χωριό Masca αξίζει να ακολουθήσεις το μονοπάτι που οδηγεί από το χωριό μέχρι την παραλία. Είναι μια διαδρομή που διαρκεί περίπου 3 ώρες/ διαδρομή και απαιτεί καλή φυσική κατάσταση, ειδικά για την ανάβαση. Για τη δραστηριότητα αυτή θα βρεις όλες τις πληροφορίες, εδώ. Μην παραλείψεις να περπατήσεις στα δρομάκια του χωριού να θαυμάσεις το πανέμορφο τοπίο και να δοκιμάσεις τοπικές γεύσεις στο vegan εστιατόριο El Guanche Masca.

Taganana

Taganana Tenerife/Τενερίφη

Ένα απομακρυσμένο χωριό διαμάντι ψηλά στα βόρεια της Τενερίφης. Μπορείς να το συνδυάσεις με πεζοπορία στο φυσικό πάρκο Anaga. Δε θα συναντήσεις πολλούς τουρίστες και είναι εύκολα προσβάσιμο σε περίπτωση που έχεις νοικιάσει camper van. Έχει εκπληκτική θέα τόσο στο βουνό, όσο και στη θάλασσα! Οι παραλίες του διαθέτουν άγρια φυσική ομορφιά, είναι ανοργάνωτες και αποτελούν μία αληθινή εμπειρία βουτιάς σε ηφαιστειακές παραλίες. Το χωριό Taganana είναι ένας προορισμός για σένα που επιθυμείς ένα διάλειμμα από τις τουριστικές περιοχές του νησιού και για εσένα που επιζητάς επαφή με τη φύση!

Φυσικές πισίνες στην Τενερίφη

Στην Τενερίφη υπάρχουν πολλές φυσικές πισίνες που έχουν σχηματιστεί από τη λάβα που έφτασε μέχρι τη θάλασσα. Μία από τις πιο όμορφες είναι η El Caleton που βρίσκεται στην πόλη Garachico και μπορείς να βουτήξεις με ασφάλεια, καθώς τα νερά είναι πάντα ήρεμα.

Για τους πιο τολμηρούς, νότια του νησιού υπάρχει η φυσική πισίνα Cueva La Vaca, όπου η θέα και το δημιούργημα της φύσης, σου κόβει την ανάσα. Υπάρχουν κάποια φυσικά σκαλοπάτια για να κατέβεις και να ανέβεις αλλά γενικά χρειάζεται προσοχή, καθώς τα ρεύματα θα σε δυσκολέψουν στο να ανέβεις πάνω.

Φυσικά πάρκα στην Τενερίφη

Εθνικό Πάρκο Τέιδε

Το Εθνικό Πάρκο Τέιδε βρίσκεται στη λίστα με τις top δραστηριότητες που πρέπει να κάνεις στην Τενερίφη και θα προσθέταμε στη ζωή σου γενικότερα! Έτσι λοιπόν, μία δραστηριότητα που πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις στην Τενερίφη είναι να πάρεις τον δρόμο για το Εθνικό Πάρκο Τέιδε που πήρε το όνομά του από το ηφαίστειο Τέιδε, το 3ο μεγαλύτερο ηφαίστειο στον κόσμο και συνάμα η ψηλότερη κορυφή της Ισπανίας.

Ήταν κάτι που περιμέναμε από τότε που κλείσαμε τα εισιτήρια. Είναι μοναδική εμπειρία να βρεθείς τόσο κοντά σε ένα ενεργό ηφαίστειο και μάλιστα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Το ηφαίστειο Τέιδε βρίσκεται στα 3.715μ. αποτελώντας το 3ο μεγαλύτερο ηφαίστειο στον κόσμο, με τα άλλα 2 να στέκονται στη Χαβάη.

Διάβασε περισσότερα για την εμπειρία μας αυτή, εδώ: Ηφαίστειο Τέιδε: Συνάντησε το 3ο μεγαλύτερο, ενεργό ηφαίστειο στον κόσμο!

Φυσικό πάρκο Anaga

Το φυσικό πάρκο Anaga βρίσκεται βόρεια του νησιού της Τενερίφης και η πρόσβαση σε αυτό είναι δωρεάν. Στο πάρκο Anaga ανήκουν πολλά γραφικά χωριά, όπως το χωριό της Taganana που επισκεφθήκαμε, παραλίες απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς και πολλά πεζοπορικά μονοπάτια. Οι δρόμοι εκτείνονται γύρω από τις μυτερές βουνοκορφές, με μαγευτική θέα που φτάνει ως το Ατλαντικό ωκεανό! Δυστυχώς, είχαμε στη διάθεσή μας μόνο μία μέρα για να εξερευνήσουμε την ευρύτερη περιοχή και πήραμε μόνο μία μικρή γεύση. Αν είσαι λάτρης της φύσης και της ηρεμίας, αξίζει να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο, καθώς το τοπίο και οι αντιθέσεις του θα σου πάρουν τα μυαλά!

Οι εντυπωσιακές βουνοκορφές και οι χαράδρες του πάρκου Anaga σχηματίστηκαν εκατομμύρια χρόνια πριν από ηφαιστειακή έκρηξη!

Ποιες παραλίες αξίζει να επισκεφθείς στην Τενερίφη

Playa La Tejita

Η πρώτη παραλία που επισκεφθήκαμε, καθώς είναι πολύ κοντά στο νότιο αεροδρόμιο της Τενερίφης όπου προσγειωθήκαμε. Ήταν το 1ο μας κολύμπι στον Ατλαντικό ωκεανό και θα μας μείνει σίγουρα αξέχαστο. Μεγάλη, αμμώδης, καθαρή παραλία με πεντακάθαρα, δροσερά νερά. Δε συγκεντρώνει πολύ κόσμο, καθώς είναι απομακρυσμένη από τις μητροπόλεις, κι αυτό είναι που την κάνει ιδιαίτερα αγαπητή σε όσους αναζητούν την ηρεμία.

Playa de Benijo

Playa de Benijo Taganana

Βόρεια του νησιού, αφού διασχίσεις το φυσικό πάρκο Anaga και φτάσεις στο χωριό Taganana, ακολούθησε τις πινακίδες για την παραλία Benijo. Η παραλία αυτή θα σε μαγέψει με τη φυσική της ομορφιά, την άγρια και αυθεντική της όψη. Τα επικίνδυνα ρεύματα σου επιτρέπουν να παίξεις σαν παιδί με τα κύματα μόνο στα ρηχά και να απολαύσεις ένα από τα πιο δυνατά ηλιοβασιλέματα της ζωή σου.

Οι τουριστικές παραλίες δε μας αρέσουν καθόλου, παρ΄ όλα αυτά αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε 3 από τις πολλές που υπάρχουν νότια του νησιού της Τενερίφης.

Playa Las Teresitas

Στην πρωτεύουσα του νησιού την Santa Cruz θα συναντήσεις την τεχνητή παραλία las Teresitas με τιρκουάζ νερά, φοίνικες και χρυσή άμμο από την έρημο Σαχάρα. Πολύ τουριστική παραλία, παρ΄ όλα αυτά αρκετά εντυπωσιακή. Αν βρεθείς κοντά στην πρωτεύουσα είναι η μόνη σου επιλογή για να δροσιστείς!

playa las Teresitas, Tenerife/Τενερίφη

Playa de los Guios

Στην παραλία Playa de los Guios θα κολυμπήσεις κάτω από επιβλητικούς, ηφαιστειακούς βράχους ύψους 600μ. Μπορείς ακόμη να κάνεις κανό καγιάκ θαυμάζοντας τους εντυπωσιακούς βράχους, μια εμπειρία που θα σου μείνει αξέχαστη.

Playa Del Duque

Playa del Duque

Τιρκουάζ και πολύ ζεστά νερά, γκρίζα αμμουδιά με πολύ κόσμο!

Abama beach

Η Abama beach είναι πολύ όμορφη και σχετικά ήρεμη παραλία σε σχέση με τις άλλες του νότου. Πρέπει όμως να πας αρκετά πρωί, διότι παρκάρεις ψηλά και κατεβαίνεις πολλά σκαλοπατάκια. Εμείς φτάσαμε εώς εκεί την είδαμε από ψηλά και φύγαμε διότι δε βρήκαμε να παρκάρουμε σε φυσιολογική απόσταση.

Άλλες δημοφιλείς παραλίες νότια του νησιού είναι:

Playa las Americas, costa Adeje, Playa los cristianos, Playa Amarilla, Playa de la Jaca,

Ποιες γεύσεις να δοκιμάσεις

Η κουζίνα της Τενερίφης είναι απλή αλλά ιδιαίτερα γευστική, βασισμένη σε τοπικά προϊόντα. Αν θέλεις να φας οικονομικά και σα γνήσιος λόκαλ, θα αναζητήσεις στους χάρτες εστιατόρια με το όνομα «guachinches». Υπάρχουν πάρα πολλά σχεδόν σε όλο το νησί. Να δοκιμάσεις οπωσδήποτε canarian potatoes (είναι baby, ψητές πατάτες, πεντανόστιμες), όπως επίσης, ρεβύθια φούρνου και γαρίδες με σκόρδο στο τηγάνι.

Πού να κλείσεις διαμονή

Το νησί της Τενερίφης προσφέρει μία τεράστια γκάμα καταλυμάτων και διάφορους τύπους διαμονής για τους ταξιδιώτες. Εμείς επιλέξαμε να μείνουμε σε ένα ξενοδοχείο στα βόρεια, δίπλα στην πόλη Puerto de la Cruz. Θέλαμε να μείνουμε σε μια ήσυχη περιοχή, λιγότερη τουριστική και με θέα τον Ατλαντικό ωκεανό. Έτσι, επιλέξαμε το Precise Resort Puerto de la Cruz, όπου με 60€ την ημέρα είχαμε υπερπλούσιο πρωινό, πρόσβαση σε 2 πισίνες, γυμναστήρια και το δωμάτιο μας έβλεπε τον Ατλαντικό ωκεανό. Μια διαμονή που θα μας μείνει σίγουρα αξέχαστη!

Μία άλλη πολύ καλή επιλογή διαμονής στη βόρεια πλευρά του νησιού είναι η πόλη La Laguna.

Αν πάλι θέλεις να μείνεις στο νότο, για να έχεις εύκολη πρόσβαση σε παραλίες και άλλες δραστηριότητες, τα περισσότερα καταλύματα θα τα βρεις στην Playa de las Americas και στην Costa Adeje.

Eμείς θα σου προτείναμε να χωρίσεις τις διαμονές σου σε βορρά και νότο για να μην χάσεις πολύ χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο οδηγώντας. Μισές μέρες στα βόρεια, ώστε να εξερευνήσεις τον βορρά με άνεση και μισές μέρες στο νότο για να απολαύσεις το τουριστικό μέρος του νησιού. Επίσης, αν σου αρέσει η ιδέα ενός camper van, τα συνδυάζει όλα και συμφέρει!

Προσοχή όμως, το χωριό Masca μην επιχειρήσεις να το προσεγγίσεις με camper van, καθώς οι δρόμοι είναι πολύ στενοί και θα μπλέξεις άσχημα. Σε αυτή την περίπτωση κλείσε μία οργανωμένη ημερήσια εξόρμηση για το χωριό Masca. Θα βρεις τις καλύτερες προσφορές, εδώ.

Πώς να μετακινηθείς στην Τενερίφη

Η Τενερίφη είναι πολύ μεγάλο νησί με ένα τεράστιο και ιδιαίτερα φροντισμένο οδικό δίκτυο. Θα χρειαστεί σίγουρα να νοικιάσεις αυτοκίνητο ή camper van, ώστε να προσεγγίσεις μέρη που αξίζουν. Ετοιμάσου όμως για αρκετές ώρες οδήγησης που αξίζουν τον κόπο και τον χρόνο σου.

Διαφορετικά, μπορείς να ανακαλύψεις τις ομορφιές της Τενερίφης άνετα μέσω οργανωμένων εκδρομών, με το κόστος τους να είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Ιδιαίτερα βολικός τρόπος, γιατί δεν χρειάζεται να ανησυχείς για το πώς θα φτάσεις στα διάφορα μέρη, το πάρκινγκ και γενικότερα τον προγραμματισμό.

Είναι οικονομικές οι διακοπές στην Τενερίφη;

Ναι και πάλι ναι! Παρόλο που τα Κανάρια νησιά ανήκουν στην Ισπανία, έχουν διαφορετική οικονομική πολιτική από την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Τενερίφη και γενικά τα Κανάρια νησιά είναι τουριστικός και οικονομικός παράδεισος. Ενδεικτικά να σου αναφέρουμε πως μία διανυκτέρευση σε ένα πολύ καλό ξενοδοχείο στον βορρά έχει 60€ την ημέρα με πρωινό, η βενζίνη γύρω στα 1€/λίτρο, η ενοικίαση αυτοκινήτου 20€ την ημέρα με πλήρης κάλυψη, 5 λίτρα νερό στο σουπερμάρκετ κοστίζουν 0,80€, μία μπύρα θα σου στοιχίσει 1,50€, ένα πλήρες γεύμα για 2 άτομα σε ένα λόκαλ εστιατόριο 25€. Χρειάζεσαι περισσότερα επιχειρήματα για να σε πείσω πώς έφυγες για Κανάρια νησιά;

Δες περισσότερα για το ταξίδι μας στην Τενερίφη στα highlight stories #TENERIFE στο Ιnstagram

Αν σου αρέσει η σελίδα μας και βρίσκεις χρήσιμες πληροφορίες, να θυμάσαι ότι αγοράζοντας κάποια υπηρεσία μέσα από τα link μας, εμείς παίρνουμε μία μικρή προμήθεια χωρίς παραπάνω κόστος για εσένα. Αυτά τα κέρδη βοηθούν το dodyourtravel να λειτουργεί. Σ’ ευχαριστούμε!

Written by

DOD your travel

Πίσω από το DOD your travel είμαστε η Ηρώ και ο Μανώλης, ένα ζευγάρι που ένωσε την τρέλα του για τα ταξίδια τον Ιούνιο του 2017. Τα ταξίδια για εμάς είναι μαγεία, που θα διατηρούμε για πάντα μέσα μας! Μέσα από το blog μας σε παροτρύνουμε να ονειρεύεσαι προορισμούς, να τολμάς την οργάνωσή τους μόνος σου, κάνοντας τα ταξιδιωτικά σου όνειρα πραγματικότητα.
DREAM, ORGANIZE, DO your travel!