safari Tanzania / σαφάρι Τανζανία

Το σαφάρι στην Τανζανία είναι μια μοναδική εμπειρία που αξίζει να ζήσεις για μια φορά στη ζωή σου!Αποτελούσε για χρόνια ταξιδιωτικό μας όνειρο που επιτέλους πήρε σάρκα και οστά τον Δεκέμβριο του 2023. Κλείσαμε τα αεροπορικά μας εισιτήρια μέσω της Qatar (645€ με επιστροφή) με ενδιάμεση στάση στη Ντόxα. Έπειτα από 10 ώρες πτήσης (4 ώρες μέχρι Ντόxα και άλλες 5 ώρες μέχρι την Τανζανία), προσγειωθήκαμε στο διεθνές αεροδρόμιο Kilimanjarο, απόλυτα ενθουσιασμένοι και έτοιμοι για δράση.

safari Tanzania

Επειδή φτάσαμε στην Τανζανία αρκετά πρωί, στις 7:40, είχαμε αποφασίσει να ξεκινήσουμε απευθείας το σαφάρι. Για να μειώσουμε το κόστος του σαφάρι είχαμε επιλέξει να συμμετέχουμε σε σαφάρι μαζί με άλλα 3 άτομα, τα οποία φυσικά δε γνωρίζαμε από πριν. Επίσης, τόσο για την εμπειρία όσο και για κρατήσουμε χαμηλά το κόστος του σαφάρι, επιλέξαμε να διανυκτερεύσουμε 2 βράδια σε δημόσια κάμπινγκ μέσα στα εθνικά πάρκα. Η εταιρεία που επιλέξαμε για τις μέρες του σαφάρι είναι η Topy tours από την οποία μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι.

σαφάρι Τανζανία

Σημαντική πληροφορία: Δε θα σου προτείναμε να ξεκινήσεις απευθείας με το που φτάσεις το σαφάρι. Μία μέρα να συνέλθεις από τις πτήσεις και να συνειδητοποιήσεις που βρίσκεσαι επιβάλλεται!

1η μέρα σαφάρι: Tarangire National Park

Έτσι λοιπόν, έξω από το αεροδρόμιο μας περίμενε ο Ben, ο οποίος με το ιδιωτικό βαν μας μετέφερε στο σημείο συνάντησης με την υπόλοιπη ομάδα. Όλοι μαζί, 5 άτομα στο σύνολο, θα απολαμβάναμε το σαφάρι των 4 ημερών. Η πρώτη μέρα του σαφάρι ξεκίνησε από το εθνικό πάρκο Tarangire, όπου οι εντυπωσιακοί ελέφαντες συγκρατούν την κυριαρχία του τοπίου.

elephants

Λίγα λόγια για το Tarangire National Park

Το Tarangire National Park βρίσκεται στη βόρεια Τανζανία και είναι γνωστό για την πλούσια άγρια ζωή, ιδιαίτερα για τα μεγάλα κοπάδια ελεφάντων που συχνά θαυμάζονται εκεί, καθώς και για τα μπαομπάμπ δέντρα, γνωστά και ως δέντρα της ζωής. Εκτός από τους ελέφαντες, το πάρκο φιλοξενεί επίσης πληθώρα άλλων άγριων ζώων, όπως λιοντάρια, καμηλοπαρδάλεις, αγριόχοιροι, ζέβρες, νερόβια ζώα όπως κροκόδειλοι και ιπποπόταμοι και πολλά άλλα. Η περιοχή έχει επίσης ενδιαφέροντα πτηνά, καθώς πολλά είδη πτηνών είναι παρατηρήσιμα εδώ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, καθιστώντας τον προορισμό απαραίτητο για λάτρεις της αγριοζωίας και της παρατήρησης πουλιών.

giraffe

Η επίσκεψή μας στο Tarangire National Park  ήταν μια συναρπαστική εμπειρία με την εντυπωσιακή ομορφιά της αφρικανικής σαβάνας. Εκεί, οι μεγαλόσωμοι ελέφαντες περιφέρονται ελεύθερα, ενώ λιοντάρια, ζέβρες και τσιτάχ προσφέρουν μια άγρια συναυλία της φύσης.

cheetah

Kατά το μεσημέρι ένα διάλειμμα για μεσημεριανό επιβάλλεται. Τα πάντα είναι μαγειρεμένα και αποθηκευμένα σε ένα ειδικό μεγάλο κουτί. Σταματάμε σε έναν υπαίθριο χώρο με τραπέζια, όπου όλη η ομάδα στρώνεται στο φαγητό και στην κατανάλωση μπύρας, που έχουν αποθηκευτεί από το πρωί στο ψυγειάκι του τζιπ. Παρότι χαλαρωμένοι και νυσταγμένοι από το φαγητό, το κυνήγι της άγριας ζωής συνεχίζεται μέχρι το απόγευμα. Κατά τις 6 που δύει ο ήλιος παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το lodge που έχει προγραμματιστεί να μείνουμε απόψε στο χωριό Mto wa mbu. Το δείπνο σερβίρεται στις 19:30 και έπειτα πέφτουμε ξεροί, από την κούραση για ύπνο.

2η μέρα σαφάρι: Serengeti National Park

Αφού παίρνουμε το πρωινό μας, κατά τις 9:00 ξεκινάμε για το το Serengeti National Park. Η διαδρομή διαρκεί 4 ώρες περίπου με το θετικό της υπόθεσης ότι κατά τη διάρκεια αυτής θα σταματήσουμε στο σημείο παρατήρησης του Νgorngoro crater για το οποίο θα διαβάσεις περισσότερα στη συνέχεια. Για τις επόμενες μέρες είναι σημαντικό να έχουμε πάρει μαζί μας τα απολύτως απαραίτητα (με τη δυνατότητα να αφήσουμε τα υπόλοιπα στο lodge), καθώς το jeep safari θα μεταφέρει τις πρώτες ύλες των γευμάτων μας, σκηνές, στρώματα και sleeping bags.

ngorngoro conservation area
Ngorngoro Conservation Area

Λίγα λόγια για το Serengeti National Park

Το Serengeti National Park είναι περίφημο για την εξαιρετική του βιοποικιλότητα και θεωρείται ένας από τους πιο συμβολικούς προορισμούς παγκοσμίως για την άγρια ζωή. Είναι γνωστό για την ετήσια Μεγάλη Μετανάστευση, όπου εκατομμύρια ζέβρες και άλλα βόεια μετακινούνται σε εκτεταμένες πεδινές περιοχές αναζητώντας φρέσκα λιβάδια για το βόσκημά τους. Οι εκτεταμένες λεκάνες του πάρκου, κατακόρυφα σκορπισμένες με ακακίες και βραχώδεις σχηματισμούς, παρέχουν εντυπωσιακό υπόβαθρο για την παρατήρηση της άγριας ζωής.

Seregneti National Park

Το Serengeti φιλοξενεί ποικίλα άγρια ζώα, συμπεριλαμβανομένων των “Big Five” (λιοντάρι, ελέφαντας, βουβάλι, λεοπάρδαλη και ρινόκερος), όπως επίσης, καμηλοπαρδάλεις, ιπποπόταμους, κροκόδειλους και πολλά είδη πουλιών. Οι προσπάθειες συντήρησης του πάρκου συνεισφέρουν στο κύρος του ως σύμβολο φυσικής ομορφιάς και οικολογικής σημασίας, προσελκύοντας λάτρεις της άγριας ζωής, φωτογράφους και ερευνητές από όλο τον κόσμο.

Η πιο σοκαριστική στιγμή στο Serengeti Νatonal Park ήταν όταν είδαμε από απόσταση αναπνοής ίαινες να τρώνε μια ζέβρα που μόλις είχαν πιάσει. Με αυτή τη σοκαριστική εικόνα (αλλά τι να κάνουμε, έτσι λειτουργεί η φύση) κλείνει η μέρα μας στο Serengeti, παίρνοντας έπειτα τον δρόμο για το Seronera δημόσιο κάμπινγκ του Serengeti National Park.

σαφάρι Τανζανία

Η διανυκτέρευση μας στο Seronera κάμπινγκ

Η νύχτα στο Seronera, δημόσιο κάμπινγκ του Serengeti National Park αποτελεί μια εντελώς πρωτόγνωρη εμπειρία. Ο ήχος των άγριων ζώων στο σκοτάδι δημιουργεί μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και ανατριχίλας. Η παρουσία ενός προσωπικού μάγειρα προσθέτει μια διάσταση πολυτέλειας, προσφέροντας γεύματα που ξεπερνούν τις προσδοκίες μας και απογειώνουν την εμπειρία του σαφάρι.

Seregneti National Park
Seronera κάμπινγκ

Οι αδιάβροχες και γερές σκηνές μας με όλα τα απαραίτητα στήνονται για εμάς από τους υπεύθυνους του σαφάρι, απολαμβάνοντας έναν άνετο ύπνο μέσα στους ήχους της νύχτας. Παρ΄ όλα αυτά δε θα επιλέγαμε να μείνουμε ξανά στο συγκεκριμένο κάμπινγκ, μιας και οι τουαλέτες είναι αρκετά μακριά από τις σκηνές και μέσα στα σκοτάδια. Επίσης, η χρήση φακού στις τουαλέτες προσελκύει άπειρα ενοχλητικά ζουζούνια και τέλος, το πιο σημαντικό ίσως απ΄ όλα είναι πως δε θα βρεις ζεστό νερό για μπάνιο.

3η μέρα σαφάρι: Sergneti National Park – Νgrongoro National Park

Την 3η μέρα ξυπνάμε νωρίς το πρωί, κατά τις 6:30 παίρνουμε το εξαιρετικό πρωινό μας με ομελέτες, κρέπες, φυστικοβούτυρο και φρούτα από τον προσωπικό μας σεφ. Έπειτα επιβιβαζόμαστε στο safari jeep για να συνεχίσουμε το κυνήγι της άγριας ζωής στο Serengeti και να καταλήξουμε το βράδυ στο επόμενο διάσημο εθνικό πάρκο της Τανζανίας, το Νgrongoro National Park. To μεσημέρι απολαμβάνουμε γεύμα στο Seronera campsite και συνεχίζουμε το σαφάρι διψασμένοι για κυνήγι και δράση! Αποκαμωμένοι φτάνουμε, κατά τις 19:30 το απόγευμα (ενώ είχε νυχτώσει για τα καλά), στο Simba campsite, το δημόσιο κάμπινγκ του Νgrongoro National Park.

σαφάρι Τανζανία

Η διανυκτέρευση μας στο Simba κάμπινγκ

Αν είσαι λάτρης του κάμπινγκ το Simba είναι πραγματικά υπέροχο κάμπινγκ με πολύ φροντισμένες τουαλέτες και καυτό νερό για να απολαύσεις το μπάνιο σου. Θα το επιλέγαμε ξανά και ξανά με το καλύτερο απ΄ όλα, το απίστευτο θέαμα της Ανατολής το πρωί! Θέαμα τόσο δυνατό που γεννά όμορφα συναισθήματα και δημιουργεί αναμνήσεις που θα θυμάσαι για πάντα!

Simba κάμπινγκ

4η μέρα σαφάρι: Ngorngoro National Park

Λίγα λόγια για το Ngorngoro National Park

Η Περιοχή Διατήρησης Ngorongoro, συμπεριλαμβανομένου του Κρατήρα Ngorongoro, αποτελεί ένα ακόμα εντυπωσιακό φυσικό θαύμα στην Τανζανία. Ο Κρατήρας Ngorongoro είναι μια μεγάλη, ακέραια και ηφαιστειακή καλντέρα, η οποία αποτελεί κατοικία υψηλής πυκνότητας άγριας ζωής και η μοναδική οικοσυστηματική φύση του, του έχει αποδώσει το καθεστώς Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO. Ο πυθμένας του κρατήρα είναι ένα καταφύγιο για ποικίλα ζώα, συμπεριλαμβανομένων των “Big Five”, καθώς και υψηλής συγκέντρωσης αρπακτικών. Εκτός από τον κρατήρα, η Περιοχή Διατήρησης Ngorongoro περιλαμβάνει ποικίλα τοπία, από χορτολιβαδικές πεδιάδες και σαβάνες έως δάση και υψίπεδα.

zebras
Ngorngoro National Park

Οι Μασσάι κατοικούν επίσης την περιοχή, συνυπάρχοντας με την άγρια ζωή και ασκώντας παραδοσιακή βοσκοτροφία. Η Περιοχή Διατήρησης Ngorongoro προσφέρει εκπληκτικά τοπία, πλούσια βιοποικιλότητα και την ευκαιρία να παρατηρήσεις την συνύπαρξη της άγριας ζωής και των τοπικών κοινοτήτων σε ένα μοναδικό και οικολογικά σημαντικό περιβάλλον.

Massai
Μασσάι

Η συναρπαστική μας συνάντηση με τους “Πέντε Μεγάλους” (λιοντάρια, ελέφαντες, βουβάλια, ρινόκεροι και λεοπαρδάλεις) στο Ngorongoro προσθέτει μια διάσταση πολυτέλειας στο σαφάρι. Η συναρπαστική αντίθεση της φύσης και οι ατέλειωτοι ορίζοντες αφήνουν ανεξίτηλες εικόνες στη μνήμη. Το Ngorongoro National Park, με την καλντέρα του, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να θαυμάσεις τους “Πέντε Μεγάλους” σε έναν εκπληκτικό φυσικό θίασο.

buffalo
Βουβάλια

Κατά το μεσημέρι κάνουμε μία παύση στο Simba κάμπινγκ, όπου ο σεφ μαγειρεύει για εμάς υπέροχα γεύματα. Το σαφάρι συνεχίζεται για λίγο ακόμη και στη συνέχεια παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για να διανυκτερεύσουμε στο lodge μας, στο χωριό Mto wa mbu. Από εκεί θα συνεχίσουμε τις υπόλοιπες μέρες για την πολιτιστική μας εμπειρία μέσα από επισκέψεις και δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή της Τανζανίας.

safari Tanzania/ σαφάρι Τανζανία
Χωριό Mto wa mbu

σαφάρι Τανζανία

Αναμφίβολα, ένα ταξίδι στην Τανζανία αποτελεί μια εμπειρία που συνδυάζει την περιπέτεια, την ομορφιά και την ανακάλυψη. Για να απολαύσεις το σαφάρι έτσι όπως του αξίζει, πρέπει να είσαι καλά ενημερωμένος/η και προετοιμασμένος/η.

Γι΄ αυτό μην παραλείψεις να διαβάσεις επίσης: Πρώτη φορά σαφάρι στην Τανζανία: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!

Απόλαυσε περισσότερες εικόνες από το σαφάρι μας στην Τανζανία, στα highlight stories #SAFARI TZ στο Ιnstagram.

Written by

DOD your travel

Πίσω από το DOD your travel είμαστε η Ηρώ και ο Μανώλης, ένα ζευγάρι που ένωσε την τρέλα του για τα ταξίδια τον Ιούνιο του 2017. Τα ταξίδια για εμάς είναι μαγεία, που θα διατηρούμε για πάντα μέσα μας! Μέσα από το blog μας σε παροτρύνουμε να ονειρεύεσαι προορισμούς, να τολμάς την οργάνωσή τους μόνος σου, κάνοντας τα ταξιδιωτικά σου όνειρα πραγματικότητα.
DREAM, ORGANIZE, DO your travel!